Tarangire ontdekken! - Reisverslag uit Tarangire National Park, Tanzania van Wilmar & Annemieke Ceton - WaarBenJij.nu Tarangire ontdekken! - Reisverslag uit Tarangire National Park, Tanzania van Wilmar & Annemieke Ceton - WaarBenJij.nu

Tarangire ontdekken!

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Wilmar & Annemieke

01 Augustus 2014 | Tanzania, Tarangire National Park

We moeten bijtijds op want Evarest komt ons om half 8 ophalen. Dat betekent om 7 uur ontbijten. Helaas Ynke en Jindy worden pas om 5 over 7 wakker dus half 8 gaan we niet halen! Het ontbijt is erg goed en vooral veel! Verschillende soorten vers fruit, muesli, eieren klaargemaakt naar wens, worstjes, tomaten, vers gebakken wafels en pannenkoeken, noem het maar en het is er. Om kwart voor 8 zijn we klaar en kunnen we vertrekken voor onze tweede safaridag. We zijn nog een hele dag in het Tarangirepark. Het is een beetje grijs en de dieren lijken nog te slapen want we zien er in eerste instantie niet veel. Op een gegeven moment zien we wel iets unieks. Twee cheeta broertjes die onder een boom liggen. We wachten nog een poos of ze soms in actie komen maar dat zit er niet in. We zien dan regelmatig zebra's en impala's maar verder is het rustig. Evarest rijdt met ons naar de rand van het park. Daar is een moerasgebied. En daar zien we weer groepen met olifanten, impala's en gnoes. Evarest vertelt als de olifanten in het moeras lopen de pythons in de bomen vluchten. Die zien we daar niet in zitten. Wel ontdekken we een grote monitar ( een grote hagedissoort) in de boom. Verder zien we nog een waterbuffel, penseelzwijnen en dik-diks. En later ook nog giraffes! Al met al weer een goede dag! In de middag klaart het tijdens de picknick ook nog lekker op dus de meiden willen bij de lodge gaan zwemmen wanneer we daar terugkomen. Omdat we bij terugkomst vlakbij de poort nog olifanten zien lopen we eerst even ons rijtje huisjes langs, die eindigen namelijk vlakbij de poort. Tot onze grote verbazing staat er een groep van 10 olifanten op zo'n 50 meter vanaf ons huisje. Nu snappen we waarom er na zonsondergang beveiliging met ons mee moet lopen. We zien ook nog een blauwe hagedis, een soort marmotten die hier volop aanwezig zijn, kleine eekhoorntjes en apen! Dan eerst maar eens naar het zwembad. De meiden vermaken zich wel. Wij lezen liever een boekje en de app! Om 18 uur gaan we terug naar ons huisje. We zorgen dat alles weer opgeruimd en ingepakt wordt want morgen vertrekken we al om 7 uur.... Bijtijds eten en slapen dus!