Eindelijk op reis naar tanzania! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Wilmar & Annemieke Ceton - WaarBenJij.nu Eindelijk op reis naar tanzania! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Wilmar & Annemieke Ceton - WaarBenJij.nu

Eindelijk op reis naar tanzania!

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Wilmar & Annemieke

29 Juli 2014 | Tanzania, Arusha

Om 6 uur opgestaan. De taxi van 6.55 kwam ruim 10 minuten te laat. Dat was dus stressen. Maar aangekomen op het station bleek ook de trein vertraging te hebben. Om kwart over 8 kwamen we op schiphol. Daar hebben we snel de bagage ingeleverd en zijn we op zoek gegaan naar een geldautomaat met dollars. Na wat mislukte pogingen lukte het vlakbij de gate. Daarna controle en boarden. Het vliegtuig vertrok 25 minuten te laat. Na het opstijgen zijn de meiden aan de gang gegaan met de films want daarin was heel veel keus. Tussendoor kregen we drinken, een maaltijd, een ijsje en een uur voor landing weer een maaltijd. Buiten was het ondertussen pikkedonker. We zagen alleen een paar lichtjes en dat was het.
Om kwart voor 8 zijn we geland op Kilimanjaro International Airport. Op het vliegveld hebben we eerst de visa geregeld. Daarna door de douane. Ondertussen stond onze bagage al naast de band dus dat was op een kar hijsen en naar buiten. Daar stond Evarest onze chauffeur/gids ons al op te wachten. Hij heeft ons naar ons hotel nabij Arusha gebracht. Daar arriveerde we ongeveer om 22 uur. Onderweg hebben we niet veel kunnen zien. Straatverlichting is er niet. Als er langs de kant van de weg huisjes staan dan hangen daar wet tl balken bij dus dan kun je wel wat zien. De mensen staan in groepjes langs de kant van de weg. De straat waar het hotel aan zit, alhoewel het volgens onze begrippen daaraan niet voldoet, is ontzettend hobbelig. Het is maar goed dat we in een landcruiser zitten!!
Ahadi lodge is een mooi en nieuw boetiek hotel 3 km buiten de stad in een klein dorpje. We worden ontvangen met een lekker glas sap. Bij het uitladen ontdekken we dat we het rugzakje van Jindy missen. Dat staat zeer waarschijnlijk nog naast de bagageband..... Evarest belt met zijn baas en die gaat contact opnemen met de luchthaven om te horen of ze het gevonden hebben. Hopen maar!! Omdat we allemaal moe zijn en morgen weer bijtijds opmoeten gaan we snel slapen. Jindy en mama in de ene kamer, en papa, Milou en Ynke op de andere.