De Ngorogoro krater verkennen! - Reisverslag uit Ngorongoro, Tanzania van Wilmar & Annemieke Ceton - WaarBenJij.nu De Ngorogoro krater verkennen! - Reisverslag uit Ngorongoro, Tanzania van Wilmar & Annemieke Ceton - WaarBenJij.nu

De Ngorogoro krater verkennen!

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Wilmar & Annemieke

05 Augustus 2014 | Tanzania, Ngorongoro

Vandaag is alweer onze laatste echte safari dag. We moeten daarom vroeg op want we vetrekken om 7 uur. En natuurlijk is Jindy vandaag jarig dus eerst moeten er kadootjes uitgepakt worden bij het ontbijt! We rijden naar de weg richting de krater en dalen met de auto af in de krater voor een volle dag safari. In de krater zien we al snel een groep buffels. Als we doorrijden komen we hyena's tegen. Wat een lelijke beesten zijn dat zeg! Ze zijn vlees aan het eten, tja, dat moet ook gebeuren! Inmiddels heeft Evarest ontdekt dat hij een lekke band heeft. Met behulp van een andere chauffeur wordt de band snel gewisseld. Aangezien wij de auto niet uit mogen moeten we heel stil blijven zitten/staan. Als de klus geklaard is gaan we op zoek naar de zwarte neushoorn. Die is gesignaleerd maar ondertussen in het hoge gras gaan liggen en dus onzichtbaar. Verderop zien we wel ineens een leeuwenechtpaar vlak langs de weg. Dat is echt bijzonder!!. Evarest hoort dat de neushoorn weer aan de wandel is en rijdt er snel naartoe. In de verte zien we hem inderdaad rondlopen, maar dan wel echt in de verte! We zien nog diverse hyena's, buffels, zebra's en verschillende soorten vogels. Dan gaan we richting de nijlpaarden. Die liggen heerlijk rustig in een meertje. Diverse vogels gebruiken de nijlpaarden als plek om op te staan, dat is wel een grappig gezicht. Als we weer gaan rijden zien we 2 leeuwinnen met welpjes. Voor de lunch stoppen we bij een meer. Evarest vertelt dat we in de auto moeten eten aangezien er geen banken zijn, maar aangezien het ondertussen heerlijk weer is geworden (vanmorgen was het heeel koud!) gaan we lekker in het gras zitten. Ook in dit meer zitten een aantal nijlpaarden. We genieten hier heerlijk van een lui moment in de zon. Dan rijden we weer verder. We komen weer bij de leeuwinnen langs maar die hebben zich nu verstopt tussen de struiken. We zien nog van allerlei dieren maar op een gegeven moment hebben wij (de dames) er genoeg van en gaan we terug naar de lodge. Onderweg hiernaartoe vallen we ( de dames weer) in slaap, met onze giechel in de zon met als resultaat dat we flink verkleurd zijn. Terug bij de lodge gaan we op het balkon zitten met een kop thee, bier en limonade. We vermaken ons daar met een boekje en de meiden met de verjaardagstattoos van Jindy. Rond kwart voor 8 gaan we samen met Evarest eten. Het smaakt weer heerlijk. Als toetje komt het hele personeel al zingend met een verjaardagstaart voor Jindy aanlopen! De taart laten we ons goed smaken. Ondertussen zijn op de kamers de houtkachels weer aangestoken en de warmwaterzakken gevuld. Om 22 uur liggen we allemaal heerlijk in ons bed.