Richting huis - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Wilmar & Annemieke Ceton - WaarBenJij.nu Richting huis - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Wilmar & Annemieke Ceton - WaarBenJij.nu

Richting huis

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Wilmar & Annemieke

18 Augustus 2014 | Kenia, Nairobi

Vanmorgen werden we bijtijds gewekt door dames die graag naar huis willen. Gelukkig hebben we nog de hele ochtend en is alles al zo goed als ingepakt. Na het ontbijt gaan we nog even naar het zwembad om te zwemmen en van de laatste zon te genieten. Milou en ik kijken nog even bij het derde huis op het landgoed. Dat blijkt Mr. Today's te zijn waar we eigenlijk zouden zitten maar waar de eigenaren zelf gebruik van wilde maken. Tot onze grote verbazing staat het ongemeubileerd en wordt de woonkamer gebruikt om wat stoelen en zonnebedden in op te slaan..... Ons huis ziet er ook leuker uit en ligt qua locatie beter maar vreemd is het wel. Na nog een douche pakken we de laatste spullen in. Rond kwart over 1 is de taxi er en laden we de bagage in. Na afscheid te hebben genomen van de schoonmaakdames en Ali vertrekken we richting de luchthaven. Onderweg kijken we voor de laatste keer naar het mooie Zanzibar waar we doorheen rijden. Om half 3 zijn we op de luchthaven. Voor het inchecken moeten we mijn wekker, die we vergeten waren in de Rhino lodge, ophalen. Dit gaat nog even duren want degene die er over gaat is druk bezig. Gelukkig is er een terrasje en we nemen daar iets te drinken. Rond half 4 komt hij eindelijk aan met mijn wekker. Mamake is er ook nog niet, van de scouting, maar we moeten gaan inchecken. Dat is maar goed ook, bij het inchecken blijkt dat we nog allerlei toeslagen moeten betalen en daar wisten we niets van en hebben we dus ook niet op gerekend! We kunnen alleen contant betalen, dus Wilmar gaat op zoek naar een geldautomaat die het doet. Gelukkig lukt het bij de tweede. De meiden zijn ondertussen helemaal hyper en bang dat we niet weg kunnen. Na het betalen moeten we nog langs de visacontrole en daar moeten we opnieuw een hele administratie invullen...als die gecontroleerd is mogen we eindelijk verder. In de vertrekhal hebben we nog net tijd om bij de winkeltjes te kijken en wat snoepjes te kopen en dan moeten we al boarden. Iets te laat vertrekken we richting Kenia, Nairobi. Als we boven Kenia vliegen zien we direct een groot verschil met Tanzania, veel (straat)verlichting en veel meer hoogbouw. Kenia is duidelijk een stuk rijker dan Tanzania. We arriveren rond half 7. We worden netjes naar de gates geleid en daar gaan we direct op zoek naar het restaurant want we hebben honger! Gelukkig komt er snel een tafeltje vrij en kunnen we bestellen. We vertrekken hier om half 11 vanavond dus zullen na het eten nog wel wat moeten rondhangen. In ieder geval zijn we morgenochtend weer thuis!