Op naar Zanzibar! - Reisverslag uit Paje, Tanzania van Wilmar & Annemieke Ceton - WaarBenJij.nu Op naar Zanzibar! - Reisverslag uit Paje, Tanzania van Wilmar & Annemieke Ceton - WaarBenJij.nu

Op naar Zanzibar!

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Wilmar & Annemieke

08 Augustus 2014 | Tanzania, Paje

Na het laatste vroege ontbijt rijden we via Moshi, want er moet nog 1 keer gepind worden, naar Kilimanjaro National Airport voor onze binnenlandse vlucht naar Zanzibar. Op de luchthaven verkennen we de aanwezige winkeltjes en drinken we nog iets. Dan is het tijd om te boarden. De vlucht duurt maar een uur. Bij aankomst voelen we direct dat het hier beduidend warmer is dan op het vaste land. Onze taxi staat al klaar en we gaan onderweg naar ons huis in Paje. Ons vakantiehuis is een uurtje rijden vanaf het vliegveld. Onderweg zien we dat er hier veel Arabische invloeden zijn en veel meer moslimbewoners. In Paje gaan we eerst langs de supermarkt om inkopen te doen. Dan hoeven we die niet lopend mee te slepen.
Als we bij ons huis aankomen valt onze mond open van verbazing. Bij het boeken zag het huis er al goed uit maar de werkelijkheid is nog 100 keer beter. We hebben wel 100 keer gezegd " Wow wat een gaaf huis". Ach jullie moeten de foto's maar bekijken want beschrijven is gewoon te lastig. De meiden hebben binnen no time hun bikini aan en duiken in het zwembad. Wij ruimen alle spullen op en gaan dan eens een kijkje op het strand nemen. Dat is ook net zo mooi als in de boekjes, wit zand en een blauwe zee en heel veel kitesurfers. We komen langs een duikschool en Wilmar informeert gelijk naar de mogelijkheden. Op de weg naar het huis kopen we bij een kraampje langs de weg nog wat verse groente en fruit. Dat is hier echt spotgoedkoop! De meiden zijn ondertussen uitgezwommen en kleden zich weer aan. Rond 19 uur gaan we op het strand eten aangezien de gehakt die we smiddags gekocht hebben voor de pasta nog niet ontdooid is. We zijn allemaal wel moe dus gaan na het eten en een dansshow van de Masai terug naar ons huis. Lekker slapen en morgen genieten!!