Naar de Ngorogoro krater - Reisverslag uit Ngorongoro, Tanzania van Wilmar & Annemieke Ceton - WaarBenJij.nu Naar de Ngorogoro krater - Reisverslag uit Ngorongoro, Tanzania van Wilmar & Annemieke Ceton - WaarBenJij.nu

Naar de Ngorogoro krater

Door: Wilmar

Blijf op de hoogte en volg Wilmar & Annemieke

04 Augustus 2014 | Tanzania, Ngorongoro

Vandaag vertrekken we richting de Ngorogoro krater. Dit is een rit van ongeveer een uur, weer grotendeels door het park (ons kamp ligt in het midden van de Ngorongoro). We stoppen al snel voor een mooi uitzichtspunt over Lake Manyara. We pinnen geld in Katara. Ook dat lukt weer alleen met de visacard. In dit dorp zien we een aantal karren met souveniers die hilarische namen hebben gekregen zoals Hilary Clintons shop, mrs. Obama's shop etc. Alle politieke figuren worden zo benoemd!
Bij de ingang van het park kopen we postzegels en posten we het grootste deel van de kaarten. Nu maar hopen dat ze ook aankomen....
De Ngorogoro krater is het achtste wereldwonder en is een oude vulkaan krater. Eigenlijk bestaat de krater uit meerdere kraters. Hij is in ieder geval erg indrukwekkend. We rijden eerst door naar de headquarters waar we een gewapende gids oppikken voor een wandeling van 2 uur langs de kraterrand. We horen veel over de bloemen, planten en vogels. We lopen echt langs/ over de kraterrand en hebben een indrukwekkend uitzicht over de kratervloer. Met behulp van de verrekijker zien we zelfs al een aantal olifanten rondlopen daar. Later zien we die ook verder op de rand rondlopen net zoals zebra's en kuddes koeien en geiten van de Masai. Na de wandeling rijden we naar de Rhino lodge. Hier verblijven we weer 2 nachten. De lodge ziet er erg mooi en gezellig uit. Op de kamers staan houtkachels want aangezien we op zo'n 2400 meter hoogte zitten, kan het hier dus flink afkoelen! Er hangen ook warmwaterzakken klaar om de bedden voor te verwarmen, mmm heerlijk! Als we op het terras komen zien we een schitterend uitzicht over de kraterrand en waterbokken op nog geen 10 meter afstand. In de late namiddag zien we de zon onder gaan vanaf het terras. Buiten lopen de waterbucks en buffels voor het terras langs en dat is spectaculair! Ngorogoro noemt men ook wel de ‘bron van het leven’. Je vindt hier de meeste dieren per vierkante meter van heel Afrika! Dat hopen we morgen te kunnen bevestigen natuurlijk.
In het Ngorogoro gebied zijn ook extreem oude botten van onze voorouders gevonden. In het gebied leven de Hadza, de laatste jager/verzamelaars van Afrika. Ook de Maasaï met hun vee komen we hier tegen.
Rond half 8 gaan we eten. De eetzaal is ook erg gezellig met 2 grote open haarden. We hebben een buffet en laten het ons weer goed smaken. Na het eten gaan we verder met het vakantieplakboek. Dat zat in Jindy haar tas dus het moet nog flink bijgewerkt worden. Daar komen we een aardig eind mee. Ondertussen zijn op de kamers de kachels aangestoken en de waterzakken gevuld. We gaan lekker slapen want morgen weer vroeg op voor de laatste safaridag!