Tarangire - Reisverslag uit Tarangire National Park, Tanzania van Wilmar & Annemieke Ceton - WaarBenJij.nu Tarangire - Reisverslag uit Tarangire National Park, Tanzania van Wilmar & Annemieke Ceton - WaarBenJij.nu

Tarangire

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Wilmar & Annemieke

31 Juli 2014 | Tanzania, Tarangire National Park

Helaas alweer gaat de wekker niet af bij Milou en annemieke. Dat is dus haasten om snel aan te kleden en de laatste dingen in te pakken. Dan weer lekker ontbijten. De tas is er nog niet. Hij komt een dezer dagen.... Na het ontbijt vertrekken we met de auto richting Tarangire. Een eindje buiten Arusha stoppen we bij een artshop. Daar komen we voor Jindy een pet en wat ansichtkaarten. Aan de andere kant van de weg is een snakefarm en een Masaimuseum. Die bezoeken we allebei. Bij de snakefarm mogen we zelfs een slang vasthouden! Milou heeft er een krokodil geaaid. Daarna naar het Masaimuseum. Hier zien we allerlei taferelen van belangrijke momenten uit het leven van de Masai. Buiten staan Masaihutten waar Masaivrouwen souvenirs verkopen. Ynke koopt een paar leuke giraffe oorbellen. Dan gaan we op zoek naar een SIM kaart. Dat is nog niet eenvoudig blijkt. Uiteindelijk mogen we een prepaidkaart voor een week lenen. Hierna rijden we door naar het Tarangire park. Hier gaan we eerst lunchen. Evarest heeft weer heerlijke picknickboxen voor ons meegenomen. Tijdens de lunch zien we al direct verschillende bijzonder mooie vogeltjes, onder andere een klein soort Toekan. Na de lunch zet Evarest het dak van de landrover omhoog en dan gaan we echt met onze eerste safari beginnen. In het park zien we de bekende rode stoffige aarde en het gele gras van de Afrikaanse savanne. In de Tarangire rivier is altijd water. En waar water is… daar zijn wilde dieren. Kuddes olifanten, gnoes, zebra's, buffalo’s, impala’s, gazelles, hartebeesten en elanden kun je hier zien. Tarangire heeft de grootste concentratie wild buiten de Serengeti. Je vindt hier ook roofdieren zoals leeuwen, hyena’s en luipaarden. Daarbij is dit het enige park in Tanzania waar je de oryx kunt zien met de rafelige oren en de gekke generuk met zijn lange nek. Direct aan het begin zien we al veel gnoes en zebra's. Ook impala's zien we al snel. Later zien we ook ineens veel olifanten, sommige met kleintjes, echt heel schattig en giraffes. Het is echt heel gaaf om dit te kunnen meemaken. We kunnen niet goed beschrijven wat voor gevoel het geeft maar we zijn allemaal blij, ontroerd, stil en verwonderd van al het moois wat we hier zien. Het is echt heel bijzonder!! Rond 18 uur rijden we naar de Tarangire Sopa lodge. Dit is een hele luxe lodge. We zouden eigenlijk ergens anders verblijven maar daar waren we overboekt dus nu zitten we hier. We hebben 2 grote kamers met dubbele bedden. Ynke en Jindy bezetten direct kamer 5. Milou en wij kamer 6. Na een ietwat lauwe douche gaan we naar het restaurant om te eten. Het is een buffet en we laten ons het goed smaken. Het diner wordt afgesloten met zang en dans door het personeel. Vanavond gaan we bijtijds slapen want morgen worden we om half 8 alweer opgehaald door Evarest voor de volgende safari!